
זום ו-Skype מיועדים לתקשורת, לא להקלטה. הם דוחסים את הקול, מוסיפים noise-cancellation אגרסיבי שהורג עוצמה, ולפעמים מייצרים אפקט "מראה" שנשמע כמו קול בתוך חבית. אבל יש מה לעשות גם אחרי שכבר הקלטתם.
מה שאפשר לתקן בעריכה
- רעש רקע קבוע - מאוורר, מזגן, רחוב. AI כמו iZotope RX מסיר אותם בצורה נקייה.
- הד קל - אם ה-reverb לא קיצוני, ניתן לצמצם משמעותית.
- רמות לא אחידות - מישהו דיבר חזק ומישהו שקט? קומפרסיה ונורמליזציה מיישרים את זה.
- EQ לקול שטוח - הוספת נוכחות ואוויר מביאה את הקול "קדימה".
מה קשה יותר לתקן
- עיוות (clipping) מקול חזק מדי שנחתך ב-0dB.
- הד חמור בחדר ריק לחלוטין.
- כפל קולות (echo) כי מישהו לא הכניס אוזניות וה-Zoom שמע את עצמו.
טריקים לפני ההקלטה הבאה
כמה שינויים פשוטים ישפרו דרמטית את האיכות לפני שמגיעים לעריכה:
- אוזניות עם מיקרופון - אפילו של אפל. מונעות הד ומקרבות את המיק לפה.
- הגדר ב-Zoom: "Use original sound" - מבטל את ה-noise cancellation האגרסיבי ונותן קול הרבה יותר נקי.
- הקלט בנפרד - כל משתתף מקליט את הצד שלו בנפרד (Audacity בחינם), ואז שולחים לעריכה. התוצאה היא פודקאסט שנשמע כאילו הוקלט יחד באולפן.
- חדר שקט - לסגור חלונות, לכבות מזגן לזמן ההקלטה.
שירות עריכת פודקאסט מרחוק
אם יש לכם הקלטת זום שתרצו להפוך לפרק פודקאסט - שולחים את הקבצים לעריכת פודקאסט מרחוק. אנחנו עובדים על כל סוג קובץ, מנקים, מאזנים ומחזירים קובץ מוכן לפרסום.
קישורים: עריכת פודקאסט מרחוק | שיפור קול ועריכה | הקלטת נייד שנשמעת גרועה - מה אפשר להציל

